Monday, March 14, 2011

Teluk Batik Jamboree

Barisan riders dari Team S.A.T
Date 13/03/2011......Jamboree Teluk Batik iaitu dikampung aku daerah Manjung.Oleh kerana dekat kampung aku so aku menyertai jamboree ni bersama beberapa orang rakan2 dari Team S.A.T
Beberapa pekara yang menyebabkan status jamboree Teluk Batik tercalar dan mengakibatkan
black list terus dari perhatian kebanyakan riders MTB.Gurauan MTB yang bermaksud "Mari Tolak Basikal" menjadi kenyataan di Jamboree ini.
a)Tiada kepuasan kayuhan uphill,cuma yang ada rungutan riders menolak naik gerek dilaluan yang tak sepatutnya menjadi trek MTB.Biasanya jomboree riders tolak gerek pasal dah habis power bila uphill tapi kali ni lain jadi nya.....tabik spring aku kalau riders boleh kayuh naik.
b)Downhill amat syok dan extreme tetapi tiada pertugas dari pihak penganjur yang memastikan keselamatan riders ketika melayan downhill.....mengapa jadi begini????
Macamana pun aku dan rakan2 berjaya tamatkan kayuhan dgn jayanya.
Kesimpulannya kayuhan naik tidak dapat dinikmati sepenuhnya walaupun layan downhill amat puas.....begitu lah pandangan ikhlas dari aku....
Sekian........Adios

Baru sampai dirumah aku di Sri Manjung.
Operasi memeriksa jentera masing2



Makan malam...Team S.A.T bersama Team Tebuanz Riders





Syarul & D-One tamatkan kayuhan dgn bergaya


Loading time.....masa untuk pulang


Lunch time



Salah sorang rider dari Team Tebuanz bersama family menikmati
hidangan makan tengahari
S.A.T & Tebuanz Riders


Complete checkpoint dari team S.A.T

No comments:

Post a Comment